reklama

Primitívne e-mailové programy

Skutočnosť, že v e-mailovom klientovi je možné nastaviť pre odosielanie ľubovolnú e-mailovú adresu a vydávať sa tak za hocikoho iného, nie je ani zďaleka jeho jediná nedokonalosť. Veď podobne narafičiť odosielateľa môžeme aj pri klasickej, papierovej pošte. Ale prečo nevedia e-mailové programy upozorniť na nezodpovedané e-maily?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Čo ma vytáča

Zaráža ma, že ešte nikdy nikto v žiadnom e-mailovom programe (prešlo mi ich rukami požehnane) neošetril takú zásadnú vec ako je upozorňovanie na e-mailové správy, ktoré zostali bez odpovede adresáta. Že moje kategorické "nikto nikdy" zaváňa neuváženým zovšeobecnením? Chcem vidieť toho človeka, toho internetového guru, čo mi predstaví použiteľného e-mailového klienta, ktorý toto dokáže.

Príklad:
Ak denne rozpošlem 10 e-mailov, môžem sa ísť aj zblázniť, aby som usledoval, či som na každý z nich aj dostal odpoveď. Naviac, ak na týchto mailoch stojí riešenie projektov, za ktoré som zodpovedný, vyslovene ma poráža. Odhadujem, že asi na 20% e-mailov, ak by som ich viac krát neurgoval, nedostanem nikdy odpoveď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Praktickou vymoženosťou moderných e-mailových klientov (The Bat, MS Outlook, ale aj maličkého OE, či webového Gmailu) pritom je spájanie e-mailovej komunikácie do "threadov", teda tematických "vlákien". V praxi to znamená, že sa vám pekne pod seba odsadia všetky správy, ktoré sa týkajú rovnakej témy (sledujú to podľa predmetu správy?). Nefunguje to, pravda, stopercentne, ale poteší, ak chcete mať prehľad o svojich mailoch podľa tém a nie mať ich len časovo zoradené tak, ako vám prišli do mailboxu.

Žiadny emailový klient ma však nedokáže upozorniť, že som na niektorý e-mail doteraz nedostal odpoveď. Ak dokážu sledovať a tématicky zoraďovať celú komunikáciu, toto musí byť pre nich hračkou. To som naozaj jediný na svete, kto cíti túto potrebu???

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Vážne sa mám každý deň hrabať v priečinku odoslanej pošty, čítať každý mail a loviť v pamäti, či náhodou niektorý nezostal bez odpovede, alebo nebodaj porovnávať s doručenou poštou správu po správe? Ak uvažujem, že hornú hranicu prijateľnej odozvy by som nastavil na jeden týždeň dozadu, znamenalo by to hrabať sa každý deň v 7 dní starých odoslaných správach.

Ak si niekedy až po mesiaci všimnem, že partner sa mi stále neozval, vyslovene ma poráža. A čo by som si asi tak ráčil predstavovať

Predstavoval by som si to tak, že pri odoslaní správy sa ma program spýta, či má sledovať doručenú odpoveď na túto správu, a ak žiadna nepríde, o koľko dní/hodín ma na to má upozorniť. Ak odpoveď príde, tak nič - sledovanie skončí. Ak nepríde, vypľuje na mňa okno s týmto mailom, aby som vedel o čo ide, a s možnosťami, či má:

  • čakať na odpoveď ďalších "x" dní/hodín

  • správu preposlať ešte raz s textom: (výber zo šablón, alebo vlastný text)

  • ukončiť sledovanie odpovede (to pre prípad, že by adresát odpovedal iným spôsobom, alebo by vec už bola jednoducho bezpredmetná)

Presne takúto funkciu by som v e-mailovom programe potreboval.
Posťažoval som si, už mi je lepšie.

Naozaj nikto?

Vladimír Gábor

Vladimír Gábor

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slobodný človek nehľadá nepriateľov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKomentáreÚvahy idealistoveFotoblogInternetFilozofické variácieSúkromné momentkyDrobnostiMoje myšlienky slovami iných

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu