reklama

Zázrak: zmeniť záznam v ORSR sa dá aj elektronicky

Prvá lastovička pri mojej elektronickej komunikácii so štátnou správou - podarilo sa mi s použitím zaručeného elektronického podpisu zmeniť trvalé bydlisko v Obchodnom registri.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bez toho, aby som musel vstať zo stoličky.

Prihlásil som sa na www.slovensko.sk a vyhľadal potrebný formulár.

Nie je zrovna blbovzdorný, ale vďaka Bohu aj za taký. Nevýrazné značenie povinných polí, nelogickosti v elektronickom svete už dávno neexistujúce. Prílohy nestačí priložiť (jeden krok). Treba ich vypísať do žiadosti (iný, samostatný krok).

Vypísanú žiadosť musím najskôr uložiť do XML formátu a ten musím podpísať svojim ZEP-om. Softwarové komponenty pre prácu so ZEP-om mám nainštalované. Podpisovanie D.signerom som asi nepochopil, tak narýchlo googlim a vďaka zep.disig.sk sa mi podarilo XML podpísať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V inom formulári určenom na odoslanie žiadosti znovu vypisujem, kto som, čo som, podpísanú žiadosť prikladám a úspešne odosielam.

Neverím síce, že toto bežný človek dokáže, ale technicky to možné je.

Prichádza prvý mail: "Správa o prijatí podania"

Druhý mail: "Potvrdenka o prijatí podania a o začatí procesu overovania podpisu"

Tretí mail: "Správa o ukončení overovania podpisu" - dozvedám sa, že ak bol môj podpis platný, tak ho overili, ak platný nebol, tak neoverili. Čo? Čítam znovu. Je to tak. Nedostávam informáciu, či môj podpis overili, zato som bohato informovaný "ak.... tak... ak inak ... tak inak..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štvrtý mail: "Správa o platobných podmienkach" - super, tak ma asi overili. Snáď by nepýtali peniaze, ak by našli na mojom podpise nejakú chybu. Mädlím si ruky - stále sedím na stoličke, nemusel som osobne navštíviť nijaký úrad a šetrím 50% z poplatku, ktorý by bol vyrúbený pri papierovej žiadosti. Poplatok uhrádzam.

Piaty mail: "Správa o pridelení sudcu" - aj s jeho menom! Až takú podrobnosť som nečakal, ale poteší.

Šiesty mail: "Správa o zamietnutí podania" - bez vysvetlenia.

Čakám ešte deň, či dva, možno v ďalšom maily príde odôvodnenie. Nič nechodí.

Zdvíham telefón a volám na príslušný súd. Aha tak nič, volám do štátnej správy, trafiť ich stránkové hodiny nebude jednoduché. Po piatom telefonáte v rozpätí dlhšieho času zdvíha kompetentná pracovníčka:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Dôvod zamietnutia sme vám poslali...."

"A kam ste poslali?"

"...No poslali sme Vám.... "

"Ale kam? Mailom mi nič neprišlo, len strohé zamietnutie."

"...No poslali sme Vám.... bla bla bla..."

"Ja to vybavujem elektronicky, ak ste mi to poslali poštou na starú adresu z ORSR tak tam si to nevyzdvihnem...."

"Píšte si spisovú značku a pošlite námietku.... žiadali ste len o zmenu konateľa, ale asi ste tam aj spoločník, aj o to treba požiadať. A treba poslať aj notárom overené bla bla bla, alebo fotokópiu OP"

"...aha..."

Vybavujem elektronicky, ale zamietnutie mi posielajú Slovenskou poštou.

Vyspím sa na to a skúsim podať námietku zajtra - zase elektronicky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápem načo fyzický OP musím posielať aj naskenovaný a JPG podpísané elektronicky, keď platný elektronický certifikát obsahuje aj moju novú fyzickú adresu. Nevadí, nerieš.

Pracne podpisujem 3,3 MB skeny (viem mohol som zmenšiť), ktorých veľkosť po aplikovaní elektronického podpisu vyrástla na závratných 28,3 MB!!!

Nevadíííí!

Naládujem im to tam, len nech tam kvôli veľkej prílohe nekľakne celé dátové centrum...

Vydržalo. Žiadny timeout. Žiadny "attachment size limit exceeded".

Ešte aby pani sudkyňa vedela otvoriť tie formáty zep.

Prichádza mi ďalších 6 mailov podobného znenia, našťastie už bez nutnosti platiť poplatok.

Výsledok: "Žiadosť bola vybavená".

Juchuchu. Ovocie elektronizácie v praxi s odrenými ušami, určite nie je pre bežného smrteľníka, ale funguje.

Vladimír Gábor

Vladimír Gábor

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slobodný človek nehľadá nepriateľov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKomentáreÚvahy idealistoveFotoblogInternetFilozofické variácieSúkromné momentkyDrobnostiMoje myšlienky slovami iných

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu