reklama

Povedz mi ako často meno Božie spomínaš, ja ti poviem kto si

Podľa toho, čo okolo seba počujem, by sme sa mohli mylne domnievať, že mnohí ľudia si vychutnávajú náboženskú slobodu plnými dúškami. Neboja sa hlasno zvolávať mená náboženských osobností na verejnosti, pri rôznych nezávideniahodných, ale aj celkom bežných situáciach, mimo chrámov, len tak na uliciach, v kanceláriach, alebo domácnostiach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu
(zdroj: www.sxc.hu)

Rozdiel oproti tým, ktorí sa modlia a tieto mená vyslovujú s úctou, je však v tom, že pre nich je meno Božie (alebo iné posvätné mená) citoslovcom, ktoré nahradzuje výraz odporu, alebo prejavy údivu, sklamania, či hnevu.

Kto vie prečo si ľudia vybrali za nadávky, okrem výrazov označujúcich intímne miesta, aj náboženské výrazy. Asi to súvisí s tým, že skutočne šťavnatou nadávkou môže byť len vulgárne označenie niečoho, čo sa chápe ako tabu, alebo je to predmetom úcty nejakej skupiny ľudí. Ešte som nikdy nepočul niekoho zanadávať napríklad "do mikrovlnnej rúry", ale spomínať Boha, Ježiša Krista, alebo Máriu - toho je všade naokolo habadej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja variácia istého príslovia - "povedz mi ako často meno Božie spomínaš, ja ti poviem kto si", teda funguje trochu inak, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Čím častejšieho ho okolo seba počujem, tým viac môžem predpokladať, že sa nachádzam niekde inde, než na bohoslužbe.

Vladimír Gábor

Vladimír Gábor

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slobodný človek nehľadá nepriateľov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKomentáreÚvahy idealistoveFotoblogInternetFilozofické variácieSúkromné momentkyDrobnostiMoje myšlienky slovami iných

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu