reklama

Ja je ty a ty je ja

Nedokážem vysvetliť mojej jeden a pol ročnej dcére, kedy má použiť zámeno Ja a kedy ty. Vykecáva sa na svoj vek síce slušne, ba dokonca dvojjazyčne (slovensky/anglicky), ale na toto si zatiaľ nevie zvyknúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Jeden z prvých rozhovorov, kedy sme tieto osobné zámená použili, ma celkom zmiatol. Spýtal som sa jej, či tú skladačku mám poskladať: "Ja". Odpovedala mi: "Áno, ja!" . Ale ja som tým samozrejme myslel seba, nie ju. Chcel som jej dať možnosť aby si vybrala, kto ju poskladá, tak som sa jej spýtal ešte raz, iným spôsobom, ale všetko sa zopakovalo, len obrátene:

"Chceš skladačku poskladať ty?"
"Áno ty!", dostalo sa mi odpovede.

Úplne zbytočné bolo, keď som jej to skúšal vysvetliť. Začalo sa jej to pliesť halabala a odpovedala náhodne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec sme sa vrátili k starému dobrému, nezámenovému, Ocko a Chantalka.

Na niektoré veci musíme dorásť, aby sme im pochopili.

Vladimír Gábor

Vladimír Gábor

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slobodný človek nehľadá nepriateľov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKomentáreÚvahy idealistoveFotoblogInternetFilozofické variácieSúkromné momentkyDrobnostiMoje myšlienky slovami iných

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu