reklama

Lesk a bieda blogovania na SME

Bol som jedným z prvých, ktorí sa zapojili do projektu blogov na webe denníka SME. Hlbšie som nahliadol do tajov blogovania a spoznal jeho svetlé i temné stránky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Už dlhší čas však vnímam miernu frustráciu z toho, že blogujem práve na blogoch SME. S trochou smútku, ale aj pochopením sledujem odchod niektorých blogerov, pretože sám akosi pociťujem, že to, čo som na počiatku považoval za výhodu (byť na očiach vďaka návštevnosti www.sme.sk), teraz môže byť prekážkou k písaniu niektorých mojich myšlienok.

Mal som tú česť stať sa VIP blogerom i keď po svojom poslednom príspevku mám pocit, že teraz by som už asi pod statusom VIP radšej nebol vedený napriek, podľa môjho názoru, dostatočnej obhajobe .

Písanie na blog.sme.sk je automaticky u konvenčného človeka sprevadzané istou mierou autocenzúry, jednak preto, lebo píše pod vlastným menom (čo síce nie je nutnosť, ale ja som tak už začal) a druhak preto, lebo časť URL medzi "blog." a ".sk" nie je len formalita, ale reálna vec. Od blogerov na SME akoby sa implicitne očakávalo, že ich články budú mať vysokú úroveň, čo posilňuje aj hodnotenie článkov formou karmy, či status VIP. Ak sú články priemerné, alebo majú nízku karmu (čo mimochodom nemusí znamenať vôbec nič), alebo ani to, autor je v diskusii pod nimi zadupaný pod čiernu zem a označovaný za všeličo nepekné .

Za to ale nemôžu ani admini blog.sme.sk, ani blogeri a vôbec - nemusí vždy niekto za všetko musieť . Nepíšem tieto vety, aby som na niekoho poukázal a našiel vinníka, len konštatujem, že takto veci okolo blog.sme.sk momentálne vidím a cítim.

Neplánujem odísť, čo by možno niekoho potešilo (a niekoho možno aj nie), ani prestať písať, len chcem povedať, že neanonymné blogovanie na takomto type portálu predstavuje určité úskalia, ktoré pri iných blogovacích systémoch zatiaľ pravdepodobne nehrozia. Moje osobné životné skúsenosti ma koniec koncov naučili, že prekážky a komplikácie, ktoré nás stretávajú môžu prispieť k osobnostému rastu a naučiť nás niečo nové a dobré.

Ak ste osoba, ktorá má vyjasnené, že blogovať chce a len si kladie otázku kde si svoj blog založí, vedzte, že nech sa rozhodnete akokoľvek, vaše rozhodnutie je správne. Za predpokladu, že si uvedomujete do čoho idete.

(foto v perexe - http://sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=275707)

Vladimír Gábor

Vladimír Gábor

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Slobodný človek nehľadá nepriateľov. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKomentáreÚvahy idealistoveFotoblogInternetFilozofické variácieSúkromné momentkyDrobnostiMoje myšlienky slovami iných

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu